Let op! Geld lenen kost geld

Ervaringen van onze klanten

Wij vragen onze klanten regelmatig of ze tevreden met ons zijn. Wij blijven er elke dag aan werken om onze dienstverlening nog verder te verbeteren. Directa.nl werkt samen met de onafhankelijke review website KiyOh om echte meningen van klanten te verzamelen. Hieronder zie je de reacties van klanten die onlangs een lening afsloten.

Alle reviews via KiyOh weergeven

 

Beoordelingen

4.5
8,8/10

613 beoordelingen
gegeven via KiyOh

  • 5.0

    De aanvraag verliep erg makkelijk, de documenten die ik op moest sturen waren duidelijk omschreven en de hele aanvraagprocedure was binnen een week. Maandag aangevraagd en vrijdag op de rekening. Ik heb een aantal keer informatie opgevraagd bij de directa helpdesk en die stonden mij heel vriendelijk te woord. Super, ik zou volgende keer zo weer bij Directa een lening aanvragen.

  • 1.0

    Ik lees hier positieve reviews maar heb daar natuurlijk mijn twijfels over... Ook lees ik diverse negatieve ervaringen die ook ik heb meegemaakt. Je ontvangt bijvoorbeeld steeds opnieuw dezelfde offertes en je moet zelf elke keer nabellen want je hoort ze niet. Hun beloofde 2 behandeldagen worden niet waargemaakt. Collega's weten niet wat de ander doet. Na 1 week met naamloze ! werknemers te hebben gebeld en gemaild ben ik uiteindelijk van woede gestopt. Ik vind het een amateuristisch ondeskundig leenbedrijfje dat je lokt met een snelle afwerking en iets lagere rente. Trap er niet in!!

  • 1.0

    Na 1 week steeds moeten bellen en vragen aan onbekende (naamloze) dames, ben ik maar gestopt met het aanvragen van een kleine persoonlijke lening. Een amateuristisch leenbedrijfje!

  • 0.5

    Op 05-01-2024 via directa.nl een offerte aangevraagd. Van alles en nog wat ingevuld. Vanaf het begin en tijdens het invullen van de formulier was ik open en duidelijk. Na het versturen krijg je een mail dat je binnen 1 dag wordt gebeld. Je wordt niet binnen 1 dag gebeld. Op 09-01-2024 ga ik zelf bellen, ik krijg geen gehoor en er wordt niet opgenomen. Op 11-01-2024 word ik teruggebeld. Na wat vragen stellen, krijg ik een mail of ik wil ondertekenen en moet ik wat stappen doorlopen en stukken uploaden. Op 15-01-2024 krijg ik een afwijzing. Het heeft 10 dagen geduurd om een afwijzing te krijgen, maar tja wat doe je eraan. In de afwijzings-mail staan er 6 afwijzings-punten, een standaard afwijzings-mail, een beetje jammer. Van de 6 punten heb ik 1 daarvan met mijn DigiD kunnen checken. Een beetje flauwekul als jullie een afwijzings-punt gebruiken, terwijl dat niet zo is, want ik heb mijn situatie bij BKR gecheckt en ik heb geen negatief BKR. De rest van de afwijzings-punten, een beetje kort door de bocht, want online heb ik alles open en eerlijk ingevuld, dus waarom laat je iemand 10 dagen wachten als je al binnen 1 dag kan afwijzen. Slechte communicatie, niet vlot, niet deskundig, onduidelijk afwijzing.

  • 4.0

    Omdat ik vind dat het erg belangrijkste is dat mensen zelf kunnen nadenken wat belangrijke is en wat niet en dat ze niet zomaar een domme keuze maken om geld te lenen voor wat extra geld. Probeer dit zo kort mogelijk te gebruiken en zo snel mogelijk vanaf te zijn. Dit bedrijf geeft deze opties en daarom dat ik een overleg met mijn vrouw deze keuze hebben kunnen maken.

  • 5.0

    Zeer vlotte verloop van de aanvraag Thanks

  • 4.0

    Als chauffeur is mijn loon mede opgebouwd uit overuren en toeslagen die ik elke maand heb. Dit moeten de medewerkers van directa niet uit het oog verliezen. Antwoord 1 was u kunt de lening niet aan... Medewerkers erop gewezen Oh....u kunt het makkelijk aan.

  • 5.0

    Binnen enkele dagen na aanvraag had ik de gevraagde lening al op mijn rekening

  • 4.5

    Snel en deskundig geholpen. Snelle beoordeling en een snelle uitslag van de aanvraag. Binnen 1 week alles geregeld.

  • 4.0

    Korte lijnen en duidelijke voorstellen. Reageren snel.