Let op! Geld lenen kost geld

Bijzondere situaties

U kunt bij Directa.nl altijd boetevrij extra aflossen. Het maakt niet uit of u een Persoonlijke lening of een Doorlopend krediet hebt.

Een extra bedrag aflossen kan op twee manieren:

  1. Via Mijn Directa.nl
  2. Via een bankoverschrijving naar Stichting Incasso Qander in ’s-Hertogenbosch, IBAN NL50 INGB 0677 3486 65 onder vermelding van uw postcode, huisnummer en rekeningnummer.

Stichting Incasso Qander verzorgt de administratie en incasso’s van Directa.nl.

Uw betaling/aflossing ziet u terug op uw volgende rekeningoverzicht. Houd daarbij rekening met een verwerkingstijd van maximaal 7 werkdagen. U kunt uw (extra) betaling ook zien op het transactieoverzicht in Mijn Directa.nl.

Is uw partner overleden? Bent u erfgenaam van iemand die een lening heeft bij Directa.nl? Neemt u contact op met de afdeling klantenservice. Onze medewerkers staan u graag te woord van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur. Telefoonnummer 073 - 645 99 39.

Directa.nl heeft een kopie van de overlijdensakte nodig. Deze kunt u sturen naar:

Directa.nl
t.a.v. afdeling klantenservice
Postbus 3369
5203 DJ  's-Hertogenbosch

Het is mogelijk dat in het verleden een Privé Protectieplan is afgesloten. Door deze kredietbescherming is het mogelijk dat het openstaande saldo wordt kwijtgescholden. De medewerkers op de afdeling klantenservice kunnen u hierover meer vertellen. Het Privé Protectieplan kunt u tegenwoordig niet meer afsluiten.

Echtscheiding of einde samenlevingscontract?  Neem contact op met de afdeling klantenservice. Onze medewerkers staan u graag te woord van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur. Telefoonnummer 073 - 645 99 39.

Als u naar het buitenland verhuist, dan moet waarschijnlijk de lening volledig worden terugbetaald. Onze medewerkers van de afdeling klantenservice kunnen u hierover meer vertellen. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur. Telefoonnummer 073 - 645 99 39.

U kunt niet meer aan uw maandelijkse verplichtingen voldoen? Of u denkt dat u binnenkort uw maandbedrag niet meer kunt betalen. Neemt u dan contact op met de medewerkers van de afdeling Incasso. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 14.00 uur via telefoonnummer 073 - 645 98 58.

Hebt u schuldsanering aangevraagd of gaat u dit binnenkort aanvragen? Neemt u dan contact op met de medewerkers van de afdeling Bijzonder Beheer. Zij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 073 - 645 88 39.
Als u in detentie zit, dan lopen uw maandelijkse verplichtingen aan Directa.nl gewoon door. Kunt u deze maandelijkse betalingen voor de kredietovereenkomst met Directa.nl niet nakomen? Neemt u dan contact op met de medewerkers van de afdeling Bijzonder Beheer. Zij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 073 - 645 88 39.

U wilt het Privé Protectieplan (beschermingsbijdrage) annuleren? Neem dan contact op met de afdeling klantenservice. Onze medewerkers staan u graag te woord van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur. Telefoonnummer 073 - 645 99 39.

Het Privé Protectieplan heeft een looptijd van één jaar en wordt elk jaar automatisch stilzwijgend verlengd op de vervaldatum. U kunt het Privé Protectieplan voor het komende jaar opzeggen tot twee maanden voor de vervaldatum.