Let op! Geld lenen kost geld

Hoe werkt geld lenen bij Directa.nl?

U vult online al uw gegevens in en ontvangt binnen 10 minuten een offerte. U kunt deze uitprinten en alles op uw gemak nalezen. Het is een offerte, dus u zit nergens aan vast. U kunt de offerte definitief maken door deze ondertekend met bijbehorende documenten te retourneren. Zodra Directa.nl alle gevraagde stukken heeft ontvangen en uw aanvraag is goedgekeurd, beschikt u binnen 1 of 2 werkdagen over het geld. Lees hier meer informatie.

Bij Directa.nl kunt u uw lening volledig online regelen. U vraagt rechtstreeks via Directa.nl een lening aan, zonder tussenkomst van een adviseur. Directa.nl levert alleen het financiële product en geeft geen advies. Dit heet execution-only.

Dit betekent dat u al uw gegevens online invoert, u getoetst wordt aan onze beoordelingscriteria en bij BKR te Tiel en aan het einde van de aanvraag uw offerte/overeenkomst direct per e-mail ontvangt. Indien u wordt goedgekeurd en alle gevraagde stukken direct terugstuurt, kunt u het geld binnen enkele dagen binnen hebben.

Op Directa.nl staat uitgebreide informatie, waarmee u zelf beoordeelt of de gekozen lening aan uw wensen voldoet en past bij uw financiële situatie. Bij het contract ontvangt u ook informatie over de eigenschappen en voorwaarden van de lening.

U beschikt binnen enkele dagen over het geld nadat Directa.nl het ondertekende contract met bijbehorende documenten heeft ontvangen en uw aanvraag is goedgekeurd.

Om in te inloggen op Mijn Directa.nl hebt u nodig:

  1. Een e-mailadres. Uw e-mailadres hoeft niet gelijk te zijn aan het e-mailadres in onze administratie. Het e-mailadres dat u gebruikt om de eerste keer in te loggen, wordt automatisch opgenomen in onze administratie. Als uw Directa-rekening is geblokkeerd, dan kunt u niet meer inloggen op Mijn Directa.nl. U krijgt een melding bovenaan op uw computerscherm, waarom u niet kunt inloggen.
  2. Een geldig wachtwoord. Als u nog geen wachtwoord hebt, dan kunt u dat aanmaken.

U hebt de juiste inloggegevens, beschikt over een recente internetbrowser, een werkende internetverbinding en u kunt toch niet inloggen? Neem contact dan op met onze afdeling klantenservice via e-mail of telefoonnummer 073 - 645 9939. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.30 uur.

Bent u op zoek naar flexibiliteit? Dan past een Doorlopend krediet bij u. U kunt gebruik maken van het bestedingslimiet wanneer u wilt. U betaalt alleen rente over het opgenomen bedrag. De rente is variabel, deze kan stijgen of dalen. De looptijd is ook variabel en zal langer worden naarmate u meer geld opneemt. U kunt altijd boetevrij aflossen.

Lees hier alles over een Doorlopend krediet.

Houdt u van duidelijkheid? Wilt u alleen geld lenen om eenmalig iets aan te schaffen? Dan past de Persoonlijke lening misschien beter bij u. U kiest voor een vaste rente, een vast maandbedrag en een vaste looptijd. Aan het einde van de looptijd is uw lening compleet afgelost.

Lees hier alles over de Persoonlijke lening.

U kunt op elk gewenst moment een (extra) betaling doen. Dit kan op twee manieren:

  1. Via internet. Log in op het beveiligde Mijn Directa.nl, uw eigen online rekening. Hier kunt u eenvoudig direct een eenmalige betaling doen of uw gegevens wijzigen.
  2. Via een bankoverschrijving. Maak uw (extra) bedrag over naar IBAN NL50 INGB 0677 3486 65 ten name van Qander Consumer Finance te ’s-Hertogenbosch. Vermeld hierbij:
    • Uw postcode
    • Uw huisnummer
    • En uw rekeningnummer

Op Mijn Directa.nl kunt u snel kiezen uit belangrijke onderwerpen. Zo hebt u direct inzicht in uw rekeningoverzichten. Maar dat is niet alles. Met Mijn Directa.nl kunt u ook:

  • Actuele status van uw lening bekijken.
  • Uw verhuizing doorgeven.
  • Persoonlijke gegevens wijzigen.

De medewerkers van Directa.nl bespreken graag met u de mogelijkheden voor een financiering. Daarom kijken we samen met u naar uw wensen en uw financiële positie. Bij het BKR te Tiel staan uw eventuele bestaande leningen, kredieten en hypotheken geregistreerd. Zo zien we snel of uw lasten niet te hoog worden bij een nieuwe lening. Dit is noodzakelijke informatie om zodoende klanten van het beste aanbod te voorzien.

U kunt niet meer aan uw maandelijkse verplichtingen voldoen? Of u denkt dat u binnenkort uw maandbedrag niet meer kunt betalen. Neemt u dan contact op met de medewerkers van de afdeling Incasso. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 14.00 uur via telefoonnummer 073 - 645 98 58.

In het achterstandstraject betaalt u geen extra kosten of boete. Wel rekenen wij achterstandsrente over het bedrag dat niet op tijd is betaald. De achterstandsrente is gelijk aan de actuele rente van uw lening.

Bij Directa.nl vinden wij het belangrijk dat uw lening past bij uw persoonlijke en financiële situatie. Mocht uw financiële situatie in de toekomst veranderen dan is het belangrijk dat u contact met ons opneemt. Als het nodig is kijken wij samen met u naar een oplossing die past bij uw nieuwe financiële situatie.